Wednesday, March 2, 2011

PETUA MELAYU LAMA UTK DIAMALKAN

DPT DRI PAPER SMLM ,SHARING IS CARING RITE ;)

Untuk sentiasa dipandang menarik,menawan dan cepat dipinang orang.petua yang boleh diamalkan terus oleh anak dara, wanita yang telah berkahwin dan yang mempunyai anak.petua berikut adalah dari berbagai pengalaman dan tulisan.



1. bangkit bersambut
Apabila mahu tidur malam,duduk berlunjur dan rebahkan badan ke tilam tanpa menongktkan badan dengan tangan.apabila mahu bangkit dari tidur,lunjurkan kaki dan bangunlah tanpa menongkatkan badan dengan tangan.cecah ibu jari kaki dengan kedua tangan.

2. wajah suci
Apabila bangun pagi, jika membasuh muka,elakkan dari mencucinya menggunakan sebarang alat pencuci atau mengesat muka dengan sebarang pengesat.biarkan air itu kering sendiri pada muka.jika mengambil air sembahyang pun usahlah dikesat air itu biarkan ia kering sendiri ia berfaedah mengekalkan kecantikan asli wanita, dan menjadikan muka bercahaya dan segar kerana pelembap asli muka tidak dibuang.

3. menegangkan payudara
Apabila mandi terutamanya di awal pagi,cucurkan air pancuran atau air paip ke atas kedua dua belah payudara agar ia sentiasa subur,segar dan tidak mudah jatuh

4. Taman semerbak
Mewangi amalkan memakan makanan yang segar seperti ulam yang wangi baunya dan sayuran yang wangi sejak dari perawan.amalkan sentiasa, nafas dan badan juga akan menajadi wangi. Petua ini telah diketahui beribu tahun lampau.

5. lubang jarum
Latih otot penahan kencing,seolah olah seperti menahan dan hendak buang air kecil,kemutkan berulang kemudian kemutkan pula otot dubur seolah olah mahu menahan dari buang air besar,berulang ulang juga.amalkan setiap hari.

6. suara perindu
Elakkan dari banyak memakan yang pedas atau yang agak panas.selalu minum air asam jawa.berlatih cakap dengan mengawal nada suara,jangan dilepaskan suara sewenangnya. Dikatakan bahwa suara perawan adalah bagai bunyi seruling yang merdu.

7. mengurut pangkal bunting padi
Biasakan mengurut di pangkal betis, iaitu dengan cara menekan dan memicit kawasan atanra urat keting dan buah betis.lakukan selalu kerana ini baik untuk mempertingkatkan prestasi kepekaan rasa apabila jima setelah berkahwin nanti.
8. payudara montok
Elakkan dari meniarap di atas lantai sama ada di waktu siang atau malam, kerana meniarap di lantai akan mengendurkan payudara anda.

No comments: