Thursday, December 31, 2009

MUTIARA DOA 2010

Pagi ni baca paper jumpa MUTIARA DOA, nak share kat sini.kadang2 kita ada byk version baca doa tapi sometimes not sure bacaan doa kite tu lengkap atau macam mana, apapun yg kite doakan moga termakbul hendaknya,AMIN.

MOHON DIJAUHI PENYAKIT BERJANGKIT DAN KESUKARAN LAIN

"Ya Allah, sesungguhnya aku berlindung kepadaMu daripada tikaman,penyakit taun,dari kedatangan bencana,datangnya kematian secara tiba tiba,penyakit panas,buruknya takdir dan beratnya bahaya.
Dan,kami berlindung kepadaMu dari tertimpanya kesukaran dan cemuhan musuh. Wahai zat yang kekal lagi sentiasa berdiri sendiri. Wahai yang mempunyai kebesaran dan kurnia. Ya Tuhan kami, lenyapkan dari kami azab itu,sesungguhnya kami beriman. Ya Tuhan kami, jauhkan azab Jahanam dari kami kerana sesungguhnya azab itu adalah kebinasaan yang kekal. Ya Allah, kami menganiaya diri kami sendiri dan jika Engkau tidak mengampunkan kami dan memberi rahmat kepada kami,nescaya kami termasuk dalam golongan orang yang rugi. Demi rahmat kurniaMu Ya Allah Tuhan semesta alam. Ya Allah, Ya Allah yang memelihara. Ya Allah yang Maha Tinggi."

DOA MENGUBATI SAKIT KEPALA

"Dengan nama Allah sebaik baik nama. Dengan nama Allah Tuhan empunya bumi dan langit. Dengan nama Allah yang dengan namaNya memberi berkat serta mengubati penyakit.
Dengan nama Allah yang dengan kekuasaanNya menyembuhkan penyakit. Dengan nama Allah yang dengan namaNya tidak memberi mudarat racun dan penyakit.
Dengan nama Allah yang tidak mendatangkan mudarat dengan namaNya sesuatu bendapun di bumi dan di langit dan Dialah jua yang Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui."

DOA UNTUK ANAK BARU LAHIR DAN MENJAUHI GANGGUAN SYAITAN

Selepas diazankan dan diiqamahkan ke telinga kanan dan kiri bayi yang baru dilahirkan serta dibelah mulutnya dengan tamar atau manisan madu,bacalah doa berikut :-
" Aku berlindung dengan kalimah kalimah Allah yang sempurna daripada setiap gangguan syaitan dan setiap penglihatan yang jahat membahayakan."

No comments: